Քաղաքացիական կացության ակտերի գրանցման գործակալությունում նախորդ տարի մեկնարկեցին էլեկտրոնային միասնական համակարգի ներդրման աշխատանքները: Աշխատանքներն արդեն ավարտված են, և հոկտեմբերի 1-ից ՔԿԱԳ մարմիններում լիարժեք գործարկվեց նոր ներդրված համակարգը: Թեմայի շուրջ «Արմենպրես» լրատվական գործակալությունը զրուցել է ՀՀ արդարադատության նախարարի տեղակալ Սուրեն Քրմոյանի հետ: Ներկայացնում ենք մի հատված հարցազրույցից:
-Պարո′ն Քրմոյան, ՔԿԱԳ մարմիններում ներդրված էլեկտրոնային միասնական համակարգն, ըստ էության, ենթադրում է բնակչությանը մատուցվող ծառայությունների որակի բարելավում: Ինչպիսի՞ դրական տեղաշարժեր կարող ենք ակնկալել համակարգի աշխատանքից:
-Համակարգի ներդրումը նշանակում է, որ մենք ստեղծել ենք միասնական մի գրանցամատյան, որտեղ ներռված է ՔԿԱԳ գործունեության համար անհրաժեշտ ամբողջ տեղեկատվությունը: Յուրաքանչյուր փաստաթուղթ, որ անհրաժեշտ է գործառնություն իրականացնելու համար, թվայնացվում է և ներբեռնվում համակարգ: Այդտեղ ներբեռնվում են գրանցամատյաննների բոլոր տեղեկությունները և գրանցման համար հիմք հանիսացող փաստաթղթերը, ինչը հնարավորություն է տալիս կրճատել քաղաքացիական կացության ակտերի գրանցման ժամկետները: ՔԿԱԳ մարմինները, որոնք հիմնականում համայնքային ենթակայության ներքո են, այժմ հասանելիություն ունեն համակարգին և կարող են սեղմ ժամկետներում իրականացնել իրենց աշխատանքը:
– Իսկ ի՞ նչ կա րող են ակնկալել քաղաքացիները համակարգի ներդրումից, նրանք զգալու՞ են տարբերությունը:
– Առաջին հերթին քաղաքացին այլևս ձեռագիր դիմում չի գրելու, որտեղ կարող են լինել սխալներ: Քաղաքացին պարտականություն ունի միայն ՔԿԱԳ ներկայացնել համապատասխան փաստաթղթերը, իսկ դիմումը կազմում է համապատասխան բաժնի աշխատակիցը: Քաղաքացին միայն ստորագրում է դիմումը: Այն անմիջապես մուտքագրվում է համակարգ, և գործընթացը սկսվում է դիմումի մուտքագրումից անմիջապես հետո: Եթե նախկինում շատ անգամ պահանջվում էր մարդկանց անձնագրային տվյալների մասին և այլ տեղեկություններ, ապա ներկայումս դրանք անհրաժեշտ չեն, քանի որ այդ բոլոր տվյալները հնարավոր է դարձել ներբեռնել ոստիկանության համակարգից: Այսինքն` պետական երկու մարմինների միջև հարցումները կատարվում են էլեկտրոնային եղանակով:
– Համակարգի ներդրումից հետո որքանով են կրճատվել քաղաքացիական կացության ակտերի գրանցման ժամկետները:
– Ժամկետների կրճատումն ակնհայտ է: Եթե օրինակ նախկինում անվանափոխության համար ամիսներ էր պահանջվում, ապա ներկայումս դրա համար անհրաժեշտ է 15-20 օր: Այժմ աշխատանքներ են տարվում, որպեսզի արտերկրում գտնվող Հայաստանի քաղաքացիները ևս հեշտությամբ օգտվեն համակարգից: Արդարադատության նախարարը խիստ զգուշացրել է ՔԿԱԳ բոլոր տարածքային կենտրոնների ղեկավարներին, որպեսզի այսօրվանից սկսած ցանկացած քաղաքացի, դիմելով ՔԿԱԳ մարմնին, զգա ծառայությունների որակի տարբերությունը: Համակարգի ներդրումով պետք է վերանան բյուրոկրատական քաշքշուկները:
– Համակարգի ներդրումը կարո՞ղ է նպաստել կոռուպցիոն ռիսկերի նվազեցմանը:
– Այո′, այն էապես նպաստելու է կոռուցիայի նվազեցմանը, քանի որ ամբողջ փաստաթղթային շարժն իրականացվելու է էլեկտրոնային եղանակով և ուժեղ հսկողության ներքո: Համակարգչի մոնիտորի առջև նստած մենք տեսնում ենք, արդյո՞ք ձգձգվել է, օրինակ, երեխայի ծնունդի գրանցումը, թե ոչ: Աշխատավարձերի բարձրացումն իր հերթին խթան է կոռուպցիոն ռիսկերի նվազեցման համար: Հուլիսի 1-ից ավելացել են համակարգում աշխատողների աշխատավարձերը: Եթե նախկինում ղեկավար պաշտոնն ստանձնողները ստանում էին 100-130 հազար դրամ, ապա այժմ նրանք ստանում են շուրջ 250-260 հազար դրամ: Ավագ մասնագետները ներկայումս ստանում են շուրջ 130 հազար` նախկին 60-70 հազար դրամի փոխարեն: Մենք ներկայումս նախագիծ ենք մշակում, որ քաղաքացին հնարավորություն ունենա հունվարից դիմել ցանկացած ՔԿԱԳ մարմին, այլ ոչ թե միայն իր գրանցման վայրի մարմինը, որը ևս մրցակցություն կստեղծի մարմինների միջև և քաղաքացին հնարավորություն կունենա ընտրել ծառայությունները:
-Համակարգը հնարավորություն տալի՞ս է անձին ծանոթանալու իր սեփական հաշվին, թե այն վերահսկվո՞ւմ է միայն պետական կառույցի կողմից:
-Քաղաքացին, իհարկե, ունի հնարավորություն ծանոթանալու իր տվյալներին, սակայն ոչ էլեկտրոնային եղանակով: Այս համակարգն ունի համապատասխան գաղտնիության ռեժիմներ և միայն այդ ռեժիմների պահպանման դեպքում է հնարավոր պահպանել անվտանգությունը:
Հարցազրույցն ամբողջությամբ` սկզբնաղբյուր կայքում: